50 faktaa | Kissanpäiväkimara: 50 faktaa

perjantai 18. heinäkuuta 2014

50 faktaa

Vaikka tuossa ensimmäisessä postauksessa esittelin jo itseni pikaisesti, itsestään on kiva jauhaa. Tuleepahan teillekin vähän parempi kuva siitä, kuka tätä blogia pyörittää. Siispä, tässäpä tulisi 50 faktaa minusta, kuvituksena muutama ruutu Oulun yliopiston puutarhalta, jossa pyörähdettiin Sitan kanssa leikkimässä saippuakuplilla ja kameralla.

1. Olen vanhin neljästä lapsesta.
2. Olen pienestä asti haaveillut toimittajan ammatista, mutta todennut, että työtilanne on aika surkea, joten opiskelen nyt toista amk-tutkintoani.
3. Mulla on kaksi tatuointia.
4. Jos mun pitäisi muuttaa pois Suomesta, muuttaisin Walesiin, sillä tunnen siellä oloni tosi kotoisaksi. Olenkin lähdössä sinne viikoksi taas elokuussa.
5. En ole koskaan juonut kokonaista kupillista kahvia. Edes yhteensä.
6. En myöskään koskaan ole maistanut tupakkaa.
7. Paheitani ovat kuitenkin kylmä kaakao ja Coca-Cola Zero.
8. Rakastan Disneyn klassikkopiirrettyjä, ja niitä varten mulla on edelleen VHS-nauhuri toiminnassa.
9. Olen muuttanut elämäni aikana ainakin 13 kertaa. 
10. Ajattelin nuorena, että lähtisin Etelä-Suomeen heti kun mahdollista. Toisin kävi, päädyin kolmeksi vuodeksi Tornioon ja totesin, että Oulussa mulla on hyvä olla.

IMG_4717_2

11. Olin koulukiusattu suurimman osan ala-asteesta, ja se näkyi pitkään mun itsetunnossa. Kahden vuoden terapiajakso kuitenkin auttoi paljon, ja nykyään en koe olevani millään lailla huonompi kuin muut missään suhteessa.
12. Olen yökyöpeli, ja nyt lomaillessa valvon helposti kolmeen-neljään asti aamuyöstä.
13. Niin kivaa kuin kunnon helle ja rantasäät ovatkin, parhaimmat kiksit saan kunnon ukkosesta.
14. Tykkään ajaa autolla pidempiä matkoja, kuunnella ihan omia miljoonaan kertaan kuultuja biisejä ja hoilata mukana.
15. Nautin yksinolosta, eikä juuri ole juttuja, joita en voisi tehdä yksin. Esimerkiksi shoppailu tai leffassa käynti ovat parhaimmillaan yksin.
16. Rakastan sushia, vaikka muuten en juuri kalaruuista välitäkään. 
17. Nuorempana luin ihan järkyttävät määrät kirjoja, mutta harrastus jäi joskus lukion aikana tai Tornioon muutettuani. Viime aikoina olen elvytellyt harrastusta jälleen.
18. Pottereiden ohella lempikirjojani ovat mm. Jane Austenin ja Brontën sisarusten kirjat sekä erilaiset elämänkerrat ja tositapahtumiin perustuvat selviytymistarinat. Torey Haydenin kirjat ahmin kerralla.
19. Leffojen suhteen olen lähes kaikkiruokainen. Kauhua en katso, sillä uudet kauhuleffat ovat usein tahattoman koomisia ja vanhat pelottavat liikaakin.
20. Kärsin vakavasta Netflix-addiktiosta. Vielä yks jakso!

IMG_4861

21. Addiktioksi voitaneen lukea myös Candy Crush Sagan pelaaminen aina, kun on vähänkään luppoaikaa.
22. Juon aivan liian vähän vettä, mutta olen yrittänyt parantaa tapojani viime aikoina kuljettamalla mukanani juomapulloa, jossa on mukana limen puolikas.
23. Mulla on paha tapa kiihtyä nollasta sataan, kun näen, että lemmikkejä jätetään heitteille tai heitetään jollekin kirpparipalstalle kiertoon kun ihmiset eivät ole viitsineet harkita lemmikin hankintaa loppuun asti. Olen myös sitä mieltä, että tyypit jotka antaa kissojensa kulkea ulkona vapaana altistavat lemmikkinsä tahallaan luoja ties mille vaaroille.
24. Asia, josta olen ylpein elämässäni, on vanhempi kissani Tipu, jonka adoptoin kolme ja puoli vuotta sitten Meri-Lapin Eläinsuojeluyhdistykseltä ja kesytin täysin villistä ja pelokkaasta pennusta rennoksi diivaksi.
25. Tilaan Aku Ankkaa. Ja Aku Ankka Ekstraa. Suosikki Akkari-piirtäjistä on Don Rosa, inhokkini taas William Van Horn. (Vaikka Williamin pojan Noelin tyyli sopiikin Mikki-sarjiksiin... Kuten aiemmin totesin, olen Disney-fani.)
26. Äitini kuvailee mua kauniisti "boheemiksi toimittajaksi", mutta totuus on, että olen vaan maailman laiskin siivoaja. Keittiössäkään en pahemmin loista.
27. Kaikkein eniten saan kehuja luonteessani siitä, että mulla on kuulemma rauhoittava vaikutus.
28. Olen laiska meikkaamaan.
29. En osaa tehdä kampauksia. Tavallinen letti onnistuu juuri ja juuri, sen lisäksi ponnari ja valkkinuttura. Hiusten pitää kuitenkin aina olla puhtaat ja yleensä kiinni, etteivät ne ole koko ajan silmillä ja suussa.
30. Kun muutin ekaa kertaa omilleni, omistin vain meikkipuuterin, ripsarin ja yhden luomivärin sekä kosteusvoiteen ja huulirasvan shampoiden ym. pesuaineiden lisäksi. Nykyään kosmetiikkaa ja hiustuotteita on laatikkotolkulla.

IMG_4944

31. Pelkään käärmeitä, ampiaisia ja hämähäkkejä ihan hervottomasti.
32. Silloin kun pelottaa, jalat on saatava turvaan. Esimerkiksi sohvan altahan voi mökiä esiin mörkö jos toinenkin, jollei pidä varaansa ja antaa jalkojen olla lattialla.
33. En suutu helpolla, mutta jos mun luottamuksen rikkoo, sitä ei helpolla saa takaisin.
34. Haluaisin käyttää enemmän mekkoja, mutta olen sen verran laiska pukeutuja, että yleensä valitsen silti farkut.
35. Parhaita tuoksuja maailmassa ovat kevät, sade, saunavihta ja basilika.
36. Sain tänä kesänä vaaleanpunaisen skootterin, jolla tosin en vielä ole ehtinyt ajelemaan, sillä J on käyttänyt sitä töihin kulkiessaan.
37. Ulkonäössäni olen tyytyväisin hiuksiini, huuliini ja silmiini.
38. Jos ostan iltapäivälehden esimerkiksi kahvilassa, jätän sen aina pöytään seuraavaa varten luettuani sen itse.
39. Pakkaan matkoille lähtiessäni aina mukaan ihan liian paljon tavaraa.
40. Haaveilen omistavani vielä joskus ranskanbulldogin, mutta rodun monet terveysongelmat mietityttävät kovasti. 

IMG_4860

41. Häävalssinamme oli Johnny Cashin Rose of My Heart.
42. Olen ollut kunnon rantalomalla vain kerran elämäni aikana.
43. Lemppari tv-kanavani on Investigation Discovery.
44. All time -suosikkini televisiosarjoista ovat Bones, Greyn Anatomia ja Dexter.
45. Suosikki-irttareitani ovat jäätelön muotoiset vaahtokarkit
46. Mulla on aina mukanani vähintään yksi huulirasva ja huulipuna tai -kiilto. Vaikken edes meikkaisi muuten, nuo ovat aina mukana.
47. Itken naurettavan helposti sarjoille ja leffoille.
48. Kesässä inhottavinta on se, että reagoin naurettavan voimakkaasti hyttysten puremiin ja ne turpoavat ja kutiavat älyttömästi.
49. Olen peittorohmu kesälläkin, vaikka silloin vain kasaan koko peiton tai vaikka molemmat kainalooni ja alleni, enkä päälleni.
50. Mulla on paha tapa hamstrata esimerkiksi kynttilöitä, mustekyniä, lehtiä ja pyjamia, joita ei kuitenkaan koskaan tule käytettyä/luettua/poltettua niin paljoa, että tarvitsisin näitä kasoittain.

IMG_5040

4 kommenttia:

  1. Äää niin huippua että bloggaat taas!

    VastaaPoista
  2. Voin niin yhtyä joihinkin noista kohdista, etenkin kohta 47 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D ei oo kauaakaan kun pillitin ihan valtoimenaan kun yhdessä komediasarjassa kuoli vanha koira :(

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!