Qstock 2014 ♥ | Kissanpäiväkimara: Qstock 2014 ♥

maanantai 28. heinäkuuta 2014

Qstock 2014 ♥

Huh, aika mahtava viikonloppu takana! Me päätettiin jo ajat sitten J:n kanssa, että tänä vuonna lähdetään festaroimaan kahdestaan, niin saadaan mennä just omien aikataulujen mukaan ja nähdään just ne esiintyjät, joita itse halutaan, eikä tarvitse tehdä niin paljon kompromisseja kuin isommalla porukalla.

Viikonlopulle sattuikin sitten ihan mielettömät kelit. Hellettä ja aurinkoa pilvettömältä taivaalta. Hiki virtasi, vettä kitattiin ihan jatkuvasti ja alkoholi jätettiin suurimmaksi osaksi muille juhlijoille. J taisi juoda peräti kaksi lonkeroa, itse en juonut alkoholia ollenkaan.

IMG_0460

Tässä vaiheessa oltiin just tultu perjantaina festarialueelle ja fiilis oli odottavan innostunut, hellekään ei vielä pahemmin vaivannut. Erin esiintyi päälavalla, mikä sopi aika makeesti kesäiseen keliin. Ton ekan keikan aikana tuli kyllä todettua, että mun oli pakko löytää joku lätsä päähän, sillä tuntui että tukka palaa päähän. 

IMG_0462

Rytmirannalla ei tullut juuri hengailtua, sillä pölisevä hiekka ja suora auringon paahde ei olisi tehneet mun astmalle kovin hyvää. Tykkään silti tästä kuvasta kovasti, välittyy hyvin se helteinen fiilis mikä vallitsi koko festarialueella.

IMG_0503IMG_0484

Käytiin ihan ajatuksen kanssa kuuntelemassa ja katsomassa Erinin, Scandinavian Music Groupin, Michael Monroen, J. Karjalaisen, Samuli Putron, Haloo Helsingin, Kaija Koon ja Staminan keikkoja, muista sit bongailtiin ohi mennen väliajoilla kauempaa. Ihan ehdoton suosikki meille molemmille oli J. Karjalainen, Olin niin fiiliksissä eturivin tuntumassa että oksat pois. Ihan hervotonta kiljumista. Kaija Koon mukana laulettiin molemmat mukana täysin palkein. Myös Putron keikka iski ja lujaa. Haloo Helsingistä en tykännyt niin paljoa livenä kuin olin etukäteen arvellut, SMG:n ihanalla keikalla taas meinasi happi loppua, kun oltiin Sirkusteltassa eikä ilma vaihtunut ollenkaan.

IMG_0540

Mun ainoa alkoholinautinto koko viikonlopun aikana, Mojitojäätelö. Oululaisille vinkkinä, testatkaa ihmeessä Sortolan jäätelön lähiherkkuja näin helteiden aikaan! Ihan syntisen hyviä. En tiedä, saako noita Qstockissa myytyjä jäätelöitä muulloin, vai oliko tää vaan festareita varten valmistettu spessuerä, mutta mikäli saa, mä olen ehkä löytänyt uuden suosikkihelleherkkuni tuoreiden marjojen ja herneiden ohella.

IMG_0508

Ja tämä lätsä suojasi kutrit auringolta. Oon vähän hankala päähineostoksilla, mulla kun on aika iso pää ja paksut hiukset, joten lähes kaikki hatut on aina pieniä. Lippikset tuollakin tuntui istuvan melko huonosti, kunnes tämä tuli vastaan ja oli jopa ihan jees. Plussaa myös siitä, että tää ei huuda kilometrin päähän olevansa mikään feikkituote, toisin kuin aika monet muut noissa kojuissa myydyt lakit. Tuota saattaa kuitenkin tulla käytettyä muulloinkin näin helteillä nyt, auringonpistos kun ei oo kovin kiva juttu.

Eilinen meillä menikin sit päivystyksessä antibioottireseptiä odotellessa, mä olen vähän kipeä. Tänään väsyttää kovasti, töitäkin ois jonkun verran tehtävän mutta onneksi ei oo mitään niin tiukkoja deadlineja, etteikö ehtisi parannella itseään kunnolla.

Kuka muu oli Qstockissa? Oliko kivaa? :) 

2 kommenttia:

  1. Qstockissa tuli käytyä! Säät olivat ihan mahtavat, mutta mulle tuli perjantaina nestehukka/auringonpistos ja piti lähteä jo ennen yhtätoista kotiin. Ihan hirveästä vedenjuonnista huolimatta! Lauantai meni onneks hyvin sitten. Kaija Koo oli ihana! Olin yksin katsomassa sitä (jostain syystä mies halusi mennä katsomaan JVG:tä...), ja jorasin siellä ihan täysillä :D SMG:n näin ensimmäistä kertaa livenä, ja olin ihan jossain toisessa maailmassa koko keikan ajan, se oli ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuol kyl oli sellanen keli et heikotus iski helposti jos ei ollu tarkkana. Mut onneks sulla oli tosiaan lauantaina kivempaa :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!