Throwback Thursday: Elokuu 2010 | Kissanpäiväkimara: Throwback Thursday: Elokuu 2010

torstai 7. elokuuta 2014

Throwback Thursday: Elokuu 2010

Ajattelin, että aina silloin tällöin voisi olla mielenkiintoista jakaa postauksia vanhoista blogeistanikin. Tämä ensimmäinen vanha postaus on melko tarkkaan neljän vuoden takaa, julkaistu 2. elokuuta 2010 Living like me -blogissani, joka on ollut suljettuna muilta jo aika kauan. Kävin tuolloin läpi aika rankkoja juttuja, kaksi ekaa opiskeluvuotta oli menneet yhdessä sumussa kaikenlaisten ongelmien kanssa painiessa, mutta kesä 2010 muutti mun elämäni suunnan aika radikaalistikin, vaikken sitä itse vielä silloin tajunnut. Erosin tuolloin ensimmäisestä pidempiaikaisesta poikaystävästäni, matkustin Walesiin ensimmäistä kertaa, otin tatuoinnin ja hankin ensimmäisen oman kissani Maisan. Kesän lopulla olin vihdoin tajunnut ottaneeni askeleen eteenpäin kohti oikeasti onnellista elämää. Näin neljä vuotta myöhemmin en voi kuin ihmetellä, miten asiat ovat muuttuneet näin nopeasti. En vielä tuolloin olisi voinut kuvitellakaan, että olisin neljän vuoden kuluttua näin onnellisessa elämäntilanteessa. (Ja vissiin oon myös oppinut käyttämään järkkäriä ja photaria hitusen paremmin kuin tuolloin ekan järkkärin aikaan...)

2. elokuuta 2010 - Happiness Hit Her Like a Train on a Track

Heräsin tänään ajattelemaan, että olen vuoden 2010 aikana kasvanut ihan mielettömästi. Olen oppinut hoitamaan hankaliakin asioita itse, ja olemaan spontaani. Esimerkiksi raha-asioiden hoitaminen myös on sujunut tänä vuonna paremmin, kuin viime vuonna. Olen varmempi itsestäni nyt, vaikka olen joutunut tekemään vaikeita päätöksiä viime aikoina.

Tammikuussa esimerkiksi otin härkää sarvista, ja lakkasin hymistelemästä, kun kylppäriremontti ei vain sujunut niin kuin piti. Tämä tyttö kipitti oikeusaputoimistoon ottamaan selvää oikeuksistaan, ja siitä, mitä kannattaisi tehdä. Tuloksena muutos reilusti parempaan asuntoon ja elämänlaadun huima nousu. Kun on enempi elintilaa, on myös parempi olla henkisesti.


Maaliskuussa päätin hyvin nopeaan tahtiin, että toukokuussa ollaan Walesissa. Olen ehdottomasti matkailuihmisiä, ja yhden matkan antamilla voimilla porskuttaa helposti puolikin vuotta eteenpäin. Konkreettinen todiste siitä, että raha-asiat ovat olleet tänä vuonna paremmalla tolalla on juurikin tuo matka. Normaalisti kesän alussa tilillä on pyörinyt muutama yksinäinen sentti. Matkassa toteutui myös yksi neljästä unelmasta, jotka ovat toteutuneet tänä vuonna. Se isoin unelma. Olin haaveillut Walesin matkasta siitä asti, kun ensimmäistä kertaa tapasin sukulaisiani sieltä, eli yhdeksän vuotta. Pikkuserkkuni Ryan on tänään tulossa Suomeen, ja Pohjois-Suomeen hän tulee perjantaina.

Walesin reissulla toteutin myös unelmani tatuoinnista, mikä oli yksi iso askel minulle oman itseni ylittämisessä. Aiemmin ajatus pelotti ihan liikaa. Nyt haluan lisää tatuointeja, pää pursuaa ideoita. Kesäkuussa toteutui myös unelma järjestelmäkamerasta, tosin puoliksi vahingossa, kun edellinen kamera hajosi. Neljäs suuri unelma toteutui viikko sitten, kun toin kotiin Maisan. 


Olen myös edistynyt itsetunto-ongelmieni kanssa, vaikka apua tarvitsen edelleen. Tänä vuonna rumia päiviä ja ahdistusta on ollut huomattavasti vähemmän. Olen ollut sosiaalisempi ja uskaltanut enemmän ottaa kontaktia muihin ihmisiin. Tällä hetkellä pidän kesätaukoa polilla käymisestä, mutta jatkan taas syksyllä. Aletaan varmaan hieman enemmän keskittyä tiettyihin selkeisiin ongelma-alueisiin.


Kaikenkaikkiaan olo on nyt suhteellisen hyvä. Vaikka asiat ei menneet niin kuin suunnittelin ja toivoin, en romahtanut. Jatkan nyt eteenpäin pää pystyssä, yksin. Olen tyytyväinen siihen, että uskalsin jatkaa yksin, kun en enää ollut onnellinen. Vaikeita päiviä on edelleen, ja stressaan asioista, mutta tiedän pärjääväni loistavasti. Tämän kesän aikana olen oppinut sen, että onnellisuuteni ei ole kiinni kenestäkään muusta. Itsestäni vain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!