Makia Oulu | Kissanpäiväkimara: Makia Oulu

keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Makia Oulu

makiaoulu5makiaoulu6

Meillä oli Sitan kanssa taas perinteiset kahvi- ja kuvaustreffit eilen, tällä kertaa käytiin testaamassa Puistokahvila Makia Oulussa Otto Karhin puistossa. Tuohan on itseasiassa avattu jo vappuaattona, mutta jostain syystä en oo saanut aiemmin käytyä tuolla, vaikka ulkoapäin tuo on näyttänyt aina tosi houkuttelevalta etenkin terassin osalta. Jumitan vaan Bisketin, Puistolan ja Robert's Coffeen pöydissä. Mä olin nyt sitten vimein positiivisesti yllättynyt siitä, miten kiva sisustus ja tunnelma tuolla on, tosi avaraa ja valoisaa ja monia kivoja yksityiskohtia, niinkuin vaikka nuo ylimmän kuvan ylösalaisin roikkuvat kasviruukut, joita olen joskus haikaillut meille kotiinkin.

makiaoulumakiaoulu3makiaoulu4

Molemmilla pisti sisään mennessä silmään salaattitäytteiden joukosta pilkistäneet pesto-mozzarellapallot, mutta päädyttiin tällä kertaa kuitenkin kakkuherkkuihin. Mä olin jo kesän aikana kuullut kommenttia siitä, että tuolla on melko kallista, mutta kyllä se silti vähän kirpaisi maksaa kolme euroa pienestä limsatölkistä. Mun suklaamoussekakku maksoi kuusi euroa, Sita taas maksoi omasta palleroleivoksestaan (virallinen nimi!) vissiin neljä ja puoli euroa ja minikokoisesta bebeleivoksestaan kaksi ja puoli euroa. Herkut upposi parempiin suihin, eikä maussa todellakaan ollut valittamista, mutta silti taidan kallistua sille kannalle, että hinnat on tuolla hippasen korkeanpuoleiset. Liekö syynä sitten se, että Makia on osa S-ketjua... Pitää varmaan kuitenkin joku kerta käydä testaamassa tuolla salaattia tai brunssi- ja aamupalahommiakin.

makiaoulu2

Vietettiin joka tapauksessa oikein kiva kahvihetki taas yhdessä ennen kuin siirryttiin valokuvailuhommiin. Mä heitin vielä myöhemmin Sitan Zeppeliniin töihin ja kävin itsekin vähän ostoksilla täydentämässä kosmetiikkavarastojani, mutta niistä mä kerron lisää vielä myöhemmin.

Mikä on teidän lempparikahvila Oulussa tai muualla?

6 kommenttia:

  1. Ite suuntaan yleensä kahville biskettiin/coffee houseen. Tuo makia on vielä testaamatta. Täytyy käyä joskus testaamassa. Tuo kakku näyttää aivan liian herkulliselta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kyllä olikin yks parhaista suklaakakuista mitä oon hetkeen maistanut! :D

      Poista
  2. Makia on kyllä aivan todella viihtyisä paikka :)♡ mulla ei oo varsinaista lemppari kahvilaa. Pitäs muutenkin kierrellä enemmän täällä oulussa erilaisissa kahviloissa ja ruokapaikoissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, itselläkin pitäis testailla enemmän uusia paikkoja :)

      Poista
  3. Rooster siinä Stockan vieressä on kyllä sisustukseltaan paras! Niin ja jos haluaa muutakin kuin kaffetta niin älyttömän hyvät hampurilaisetkin sieltä saa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Roosteri onkin tuttu paikka :) Oon testannut niin kakut ja purilaiset kuin brunssinkin :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!