Syyshymyjä | Kissanpäiväkimara: Syyshymyjä

torstai 25. syyskuuta 2014

Syyshymyjä

syksyhymy3

Mä missasin ensilumen eilen. Ja kun se ensilumi suli pois, taisi sulaa pois myös se alkusyksyn reipas ja aurinkoinen fiilis, sillä mä olen koko viikon ollut viluinen, väsynyt ja kiukkuinen. Tänä aamuna mä kuitenkin päätin, että loppuviikon olen taas hyvällä tuulella, taas kyläilemään tulleesta flunssasta huolimatta. Teen ne muutamat kouluhommat valmiiksi ja ja siivoan. Käyn sunnuntaina uimassa pitkästä aikaa, jos kunto sen vaan sallii. Aloitan vihdoinkin jonkun mun uusista kirjoista.

syksyhymy4

Mulla on jo pidemmän aikaa ollut tarkoituksena laittaa meidän työhuoneeseen ihan oikeasti pystyyn pieni kotitoimisto, sillä tällä hetkellä mä teen työ- ja kouluhommat olohuoneessa tai keittiössä ja kaikki tavarat on ihan levällään ympäri asuntoa. Nyt ollaan kuitenkin vihdoinkin saatu myytyä mm. meidän vanha, käyttämättömäksi jäänyt pöytäkone pois ja muutenkin saatu enemmän pöytätilaa huoneeseen, mutta vielä pitäisi käydä läpi kirjahyllyn laatikot ja vähän kaappejakin, että saisin oikeasti huoneen toimimaan järjestelmällisesti. Ja onhan mulla jo kaksi vuotta ollut projektina tehdä uudet tyynyliinat työhuoneen sohvaan, mutta kukas näitä laskee?

syksyhymy

Aika pitkällä se hyvä fiilis lähtee kuitenkin ihan omasta itsestään ja omasta asenteestaan. Joo, on pimeetä ja harmaata ja märkää, mutta mitäs sitten? Niinhän se on Suomessa joka syksy ja alkutalven, ja sit kun tulee lunta, alkaa jo helpottaa sen pimeyden kanssa. Sen kanssa kuitenkin pärjää, kun hakee sitä valoa ja virkistystä sitten muualta, kuin auringosta. Mä en ole niitä tyyppejä, jotka tunnelmoi villasukat jalassa ja tuijottelee sadetta fiiliksissä, mutta mitään syysmasennustakaan mä en kyllä suostu potemaan. Mä piristän itseäni leffoilla, kavereiden kanssa hengailulla, hyvällä ruualla ja kivoilla tekemisillä. Kaikkein kivointa olisi toki lentää jonnekin rantalomalle, mutta kun se ei ole mahdollista, nautin olostani kotona.

syksyhymy2

Ulkona paistaa onneksi tällä hetkellä edes hetkittäin aurinko pilvien välistä, ja mä lähden ihan kohta taas kahville Sitan kanssa. Meidän kakkutreffeiltä on peräisin nämäkin kuvat, ajalta, kun oli vielä lämmintä ja kuivaa. Eli viime viikolta, vaikka tuntuukin, kuin näiden otosta olisi jo ikuisuus.

4 kommenttia:

  1. Hyviä kuvia Tiina! Tykkään tuosta toisesta varsinkin. :) Vitsit onnellinen kun missasit tuon lumen! :D Itellä oli just tiistaina vapis ja katoin ihan järkyttyneenä, että mitä tuolta oikein tulee! No onneks se ei jääny maahan... Kiva nähdä ens viikolla btw! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Toi toinen on munkin suosikki :) Ja joo, onneksi tosiaan ei jäänyt vielä maahan asti, ei nyt syyskuussa vielä kuulu lunta tulla :D Kiva nähdä suakin sitten!

      Poista
  2. Niin muuten tuntuuki että olis hullun pitkä aika :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! :D Se on kun tää sää on heittänyt ihan häränpyllyä :D

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!