Uudet ja vanhat meikkisuosikit | Kissanpäiväkimara: Uudet ja vanhat meikkisuosikit

maanantai 12. tammikuuta 2015

Uudet ja vanhat meikkisuosikit

Mä en ole koskaan ollut niitä tyttöjä, jotka ei lähtisi edes kauppaan ilman meikkiä. Päinvastoin, mä olen todella laiska meikkaaja. Kun mä muutin omilleni seitsemän vuotta sitten (Apua, mihin tää aika oikein menee?), mä omistin ainoastaan meikkipuuterin, ripsarin ja yhden luomivärin, sekä toki huulirasvan ja normaalit hygieniatuotteet. Meikkasin lähinnä juhliin tai baariin lähtiessäni, ja esimerkiksi kulmakynä, silmien rajaus ja huulipunat oli mulle ihan utopistisia juttuja.

dailymakeup

Nykyään mulla on kosmetiikkaa laatikkotolkulla, ja meikkaan paljon useammin ja monimutkaisemmin, vaikken toki päivittäin vieläkään. Yleensä mun meikit on myös aika luonnollisia. Meikissäni mä panostan yleensä kevyeen, mutta pysyvään pohjaan ja väriä kaivatessani valitsen voimakkaamman huulipunan, sillä mun silmät on sen malliset, että mitkään voimakkaat smokey eyet ei juuri näy, tai sit näytän hakatulta. Iho mulla on onnekseni aina ollut kohtalaisen hyvässä kunnossa, vaikka näin talvisaikaan onkin punoitusta ja kuivuutta havaittavissa.

Tässä postauksessa mä ajattelin esitellä mun tän hetkiset suosikkimeikkini, joista osa on tuttuja jo muutaman vuoden ajalta ja osa on tuoreempia luottotuotteita. Mä oon vähän sellainen, että hyvän tuotteen löytäessäni mä en kovin helpolla vaihda toiseen.

beautyblender

Jos aloitetaan ihan työvälineistä, niin vuosien varrella oon aina tykännyt levittää puuteriset tuotteet siveltimillä, joissa suosin Kicksin omia siveltimiä sekä Duroyta. Reilun kuukauden ajan mulla on ollut käytössä myös Beauty Blender, jolla saa aikaan ihanan ohuen ja tasaisen pohjan meikille. Beauty Blender ei myöskään ime itseensä meikkivoidetta samalla tavalla kuin perinteiset meikkisienet, sillä se kostutetaan ennen käyttöä.

biothermskinbestcc

Mä en oo käyttänyt perinteistä meikkivoidetta nyt muutamaan vuoteen lainkaan. Aiemmin käytössä oli Garnierin BB-voide, mutta hiljattain olen vaihtanut sen Biothermin Skin Best CC-voiteeseen vaaleimmassa sävyssä, sillä Garnier alkoi tuntua liian rasvaiselta iholla. CC-voiteen lisäksi sudin kasvoille  niin ikään vaaleinta sävyä Lumenen Touch of Radiance mattameikkipuuteria (joka on nyt tosin kuulemma uudistunut) sekä Walesista Tescosta viidellä punnalla ostettua Vivo Baked Blush -poskipunaa sävyssä Peaches and Cream.

Silloin, kun haluan panostaa meikkipohjaan enemmän, levitän CC-voiteen alle Lumenen kosteuttavan ja heleyttävän pohjustajan. Tarvittaessa peitän näppylöitä Make Up Storen Reflex Cover- peitevoiteella (sävy Medium) ja tuon valoa kasvoille YSL:n Touhce Eclat -valokynällä ja The Balmin Mary-Lou Manizerilla.

urbandecaynakedsensai38

Laiskana meikkipäivänä riittää pohjan lisäksi kulmien ehostus ja ripsari. Kulmiin käytän vaihdellen Lumenen Blueberry kulmakynää sävyssä 2 ja Make Up Storen trioa, sekä Lumenen Blueberry-sarjan väritöntä muotoilugeeliä. Ripsareissa olen suosinut pitkään Sensain 38°C:a ainoana vaihtoehtona, mutta pari kertaa testattuani Cliniquen High Impact Volumea ostin sen vihdoin myös omaan käyttööni, koska Sensai on melko ärsyttävä poistaa.

Luomiväreissä ehdoton suosikkini on Urban Decayn Naked 2 -paletti. Käytän luomivärejä ohuella siveltimellä myös rajauksiin, mutta kynistä suosin Lumenen Bluebereryn valkoista kynää alaluomen vesirajaan sekä fiiliksestä riippuen joko NYXin Super Fat Eye Markeria tai Maybellinen Master Precisea yläluomelle. Mä saan kaikkein tarkimmat rajaukset aikaan nimenomaan tusseilla, täysin nestemäisillä tai geelimäisillä tuotteilla saan aikaan vain suttua.

eosbabylips

Huulilla mulla on yleensä aina jokin huulirasva, ihan ehdoton suosikkini on edelleen EOS:n Summer fruits. Baby Lipsin Cherry Me antaa kivan kevyttä sävyä. Vahvempaa väriä kaivatessani suosin nykyään huulipunia. Chanelin Rouge Allure Velvetin sävyssä 38 La Fascinante sain viime vuonna rakkailta ystäviltäni polttarilahjaksi, Diorin Rouge Dior sävyssä 75 Darling on meikkipussini uusin huulipunatulokas ja Lancômen L'Absolu Nu sävyssä 202 on ihan ehdoton suosikkini nudehuulipunistani, sillä se antaa juuri sopivasti persikkaista sävyä huulille ja koostumus on tosi kevyt ja huomaamaton.
meikkikuva
(c) Sarkku
olympustestirentoasu1

Kuten näistä postauksen kuvistakin näkyy, aika monen tyylisiä meikkejä saa aikaan ihan muutamillakin tuotteilla. 

Mitkä on teidän luottotuotteita meikeissä?

8 kommenttia:

  1. Tosi kattava ja hieno postaus :) Omistat ihania meikkejä! Pitäs itekkin vähän tänä vuonna petrata asian suhteen :D Mun ehdoton ykkönen on ihan vaan Lumenen puuteri ja make up storen viininpunaruskea (onko tuo ees sana :D?) luomiväri :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Lumene on mullakin kyllä ihan ykkönen monissa meikkituotteissa, onhan se kiva suosia suomalaista :)

      Poista
  2. Vautsi Tiina! Oikeesti tosi hyviä meikkejä oot tehnyt, varsinkin jos et oo ennen edes meikannut kunnolla! Tuo Sarkun ottama kuva on kyllä ylihieno, saispa itekki otettua noin tarkkoja kuvia meikeistä.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Joo, mä oon aika myöhään alkanut kiinnostua meikkaamisesta enemmän, ihan kunnolla oon tainnut alkaa innostua tästä hommasta vasta joskus kolme-neljä vuotta sitten :)

      Poista
  3. Vau miten kattava ja hyvin rakenneltu postaus! Tykkäsin myös kaikist meikkikuvista. :)
    xoxo Mella

    VastaaPoista
  4. Mistä noita Beauty Blendereitä saa hankittua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omani tilasin pretty.fi:stä, mutta kuulemma myös esim. Stokka ja Sokos myy näitä :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!