Terveempää elämää opettelemassa -- Tsempparit | Kissanpäiväkimara: Terveempää elämää opettelemassa -- Tsempparit

sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Terveempää elämää opettelemassa -- Tsempparit





Mä olen ylipainoinen. Olen tunnesyöjä enkä oo oikein koskaan nauttinut liikunnasta. Juon ihan liian vähän vettä ja ihan liikaa Coca-Cola Zeroa. Nää kaikki on faktoja. Ylipaino ei toistaiseksi ole aiheuttanut mulle mitään vaivoja, eikä satunnaiset nillityskommentitkaan tunnu oikein missään, mutta aina silloin tällöin sitä miettii, että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.

Siksipä lähdinkin innolla mukaan, kun Iiris Fräntilä lähetti mulle tammikuun puolella sähköpostia ja kysyi, olisinko kiinnostunut yhteistyöstä. Iiris on PTCA-koulutuksen saanut personal trainer, joka tekee hommia Oulussa osana koko Suomen laajuudella toimivaa Tsemppari-tiimiä. Tsempparit tarjoavat mm. personal trainer -palveluita, fysioterapiaa ja hierontaa, sekä ravinto-ohjausta. Miksikään salikissaksi ei ole pakko alkaa, vaan PT voi laatia treeniohjelman sen mukaan, mistä lajeista kukakin pitää.

ouluntsempparit2
pestokanasalaatti

Mulla on nyt siis takana ensimmäinen viikko kahdeksan viikon jaksosta, jonka ajalle Iiris on suunnitellut mulle treeniohjelman sekä suuntaa antavat ravinto-ohjeet parin tunnin(!!) alkukeskustelun perusteella. Mun päätavoitteena on liikunnan ilon löytäminen ja säännöllisen ruokarytmin opettelu, ja siinä sivussa painokin sitten saisi pikkuhiljaa pudota kun ylimääräinen ja epäterveellinen napostelu jää pois ja ruokalajit vaihtuu terveellisempiin (heippa, mozzarellalla kuorrutetut pastat!). Liian tarkkaa ruokavaliota gramma- ja kalorimäärineen me ei mulle haluttu laatia, sillä tarkoitus olisi ihan oikeasti opetella sellaista ruokavaliota, mitä voin noudattaa loppuelämäni, ja liian tiukat kiellot johtaisi mun kohdalla helposti ahdistukseen ja repsahtamiseen. Mä en myöskään aio määritellä mitään tarkkaa tavoitetta sen suhteen, paljonko painon pitäisi pudota.

ouluntsempparit3ouluntsempparit

Tällä hetkellä mun viikko-ohjelmaan siis kuuluu kaksi kävelylenkkiä ja yksi uintikerta viikossa, puolivälissä tätä valmennusjaksoa sekaan lisätään myös yksi juoksulenkki. Näiden lisäksi Iiris tekee mulle myös kotitreeniohjelman, johon sisältyy mm. kahvakuulahommia. Ollaan puhuttu myös siitä, että käytäisiin testaamassa esimerkiksi nyrkkeilyä ja crossfittiä. Te pääsette seuraamaan tätä jaksoa esimerkiksi treenipostausten ja reseptien merkeissä. Oon tästä hommasta tosi innoissani! Iiris on ollut alusta asti tosi kannustava ja hyvä tyyppi, vaikka etukäteen pelkäsin, että vastassa olisi tyyppi joka heti alkuun kertoo mulle, että teen kaiken elämässäni väärin ja näytän kamalalta (Jutta ja kumppanit luo hirveen positiivista kuvaa personal trainereista telkkarissa...).



Ja jotta tekin hyötyisitte tästä jotain, on Iiris luvannut tarjota  -20% alennuksen palveluistaan uusille asiakkaille! Tarjous on voimassa 19. huhtikuuta saakka, ja sen saa mainitsemalla Iirikselle, että on Kissanpäiväkimaran lukija. Tällä kertaa tarjous koskee siis vain Oulun seudulla asuvia lukijoita. Iirikseen saa yhteyden puhelimitse numerosta 040-7343993 ja sähköpostitse osoitteesta iiris.tsemppari@gmail.com. Muualta Suomesta löytyviä Tsemppareita voi etsiä TÄÄLTÄ.

20 kommenttia:

  1. Vautsi! Oon ilonen sun puolesta, tsemppiä tosi paljon elämäntapamuutokseen!

    -Lukija

    VastaaPoista
  2. Hei huipulta kuullostaa! Jään mielenkiinnolla seurailemaan! :) Mielenkiinnolla aina näitä muidenkin elämäntaparemppajuttuja luen, kun toisten onnistumiset antaa myös itselle motivaatiota. Itellä vähän sama juttu, että nuo grammalleen mitatut ruokavaliot ja tiukat kiellot aiheuttaa hirveän stressin ja siten helpommin repsahtaa. Oon myös ite kokenu sitten oman ravinto-ohjelman tällä hetkellä parhaaksi ikinä. Tsemppiä hirveästi Tiina! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Joo, ei tosissaan osais itse kuvitellakaan että lähtisin sellaiselle dieetille, millä ois tyyliin porkkanakin kielletty, ja paprikakin pitäisi syödä tietyn värisenä. :D

      Poista
  3. Huippua, että oot saanut tuollaisen yhteistyön! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että terveellinen ruoka, liikunta ja sen myötä tippuvat kilot parantavat elämänlaatua. Ei vaan se, että on tyytyväisempi peilikuvaan, vaan on fyysisesti ja henkisesti vaan parempi ja terveempi olo. Toivotan superisti tsemppiä sulle ja oon nyt jo ylpee susta, hyvä Tiina :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Oonkin seurannut sun urakkaa ihaillen! :)

      Poista
  4. Tsemppiä matkaan :) Toivottavasti se ilo liikuntaa kohtaa löytyy!

    Ja mahtavan selkeästi oot kyllä tuon yhteistyön merkinnyt, jee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Joo, mä oon aina pitänyt periaatteena sitä, että yhteistyöt merkitään selvästi ja kerrotaan, kun jotain on saatu blogin kautta ilmaiseksi.

      Poista
  5. Tsemppiä Tiinaaaaa! <3 Meikä pittää kyllä ihan täysiä peukkuja pystysä täälä ja oottelinki jo tästä hommasta postausta. Kelepais itelleki semmonen terveellinen ruokavalio :|

    Ps. Miks mää sain semmosen kuvan että se personal trainer oli joku ukkeli? :D ehkä on pikkusen stereotypiat syvällä pääsä :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitooos! <3 Haha, enkö mä missään vaiheessa oo maininnut Iiriksen nimeä kun ollaan puhuttu tästä? :D

      Poista
  6. Hei hieno juttu! Tsemppiä! Mielenkiinnolla jään odottamaan aiheesta lisää postauksia.

    Aurinkoista viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ja ihanaa viikkoa sullekin! :)

      Poista
  7. Tsempit täältäkin! Vaikka ylipaino ei haittaisikaan, tai ei olisi tarkoitus laihduttaa, liikunta pitää kropan terveenä ja se ilo mitä siitä saa on korvaamatonta. ^__^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Ja joo, se liikunnan ilo on just se juttu, mitä tältä hommalta eniten etsin :)

      Poista
  8. Hyvä Tiina! Pitäis itelläkin monta asiaa kyllä muuttaa terveemmäksi omassa elämässä. :p Laitahan kaikkia mahollisia asiaan liittyen tänne blogiin vaan, sais itekki vähän tsemppiä!

    VastaaPoista
  9. Hei kuin ihanaa että sait tämän mahdollisuuden yhteistyöhön, se tulee olemaan varmasti arvokas kaiken sen tiedon kautta jonka omalta PT:ltäsi saat! :) Se vaan on paljon helpompi alkaa muuttamaan niitä omia elämäntapojaan pikkuhiljaa niin, että joku toinen kertoo konkreettisesti mitä pitää tehdä.

    Hirmuisesti tsemppiä ja toivottavasti löydät myös liikunnan ilon, ettei se tule olemaan pelkkää pakkopullaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista! Totta, paljon helpompi tehdä muutoksia, kun joku oikeasti kertoo, mitä kannattaa tehdä ja muistaa myös puhua siitä, että ihan kaikkea ei itseltään kannata kieltää :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!