Kuntokuurin kuulumisia -- Tsempparit | Kissanpäiväkimara: Kuntokuurin kuulumisia -- Tsempparit

lauantai 21. maaliskuuta 2015

Kuntokuurin kuulumisia -- Tsempparit





Muutama viikko sitten kerroin teille projektista, jonka aloitin personal trainer Iiriksen ja Tsemppareiden kanssa. Iiris teki mulle kahdeksan viikon kunto-ohjelman ja antoi kattavasti ravinto-ohjausta. Nyt eletään tuon kahdeksan viikon treenijakson viidettä viikkoa, ja voin sanoa, että tämän viikon flunssaa lukuunottamatta on mennyt erittäin hyvin!

Ensimmäisiin neljään viikkoon kuului siis kaksi kävelylenkkiä, yksi uintikerta ja yksi tai kaksi kotijumppaa per viikko. Ns. pakollisista treeneistä väliin jäi vain yksi lenkki, muuten olen tunnollisesti sovitellut liikunnat aikatauluuni. Tällä viikolla oli alunperin tarkoitus lisätä mukaan vielä yksi juoksulenkki ja yksi kotijumppa, mutta alkuviikosta päälle iskenyt flunssa on aiheuttanut sen, etten ole päässyt kuin uimaan, joten juoksulenkkiä testaillaan vasta ensi viikolla. Liikunta on kuitenkin selkeästi alkanut muotoutua rutiiniksi, eikä kertaakaan ole ärsyttänyt lähteä lenkille, vaikka toki on ollut hetkiä, kun on laiskottanut.

tsempparitlenkki

Ruokailun suhteen mulla on ollut ehkä jopa enemmän opettelua, sillä mulla on aiemmin ollut paha tapa skipata mm. aamupala kiireisinä aamuna ja terveellisiä välipaloja oon syönyt hyvin harvoin, mikä on johtanut liian isoihin annoskokoihin ja epäterveelliseen naposteluun. Lisäksi tosiaan oon aiemmin juonut ihan liian vähän vettä ja aivan liikaa Coca-Cola Zeroa. Nykyään pyrin syömään 4-5 kertaa päivässä, aamiaista en skippaa enää ollenkaan ja olen rakastunut tuorepuuroon. Zeroa juon vain viikonloppuisin, ja vaikka vedenjuontia pitäisi edelleen lisätä, on sekin paljon paremmalla tolalla kuin aiemmin. Olen myös lisännyt paljon kasviksia ja mm. cashew-pähkinöitä ruokavaliooni. Herkuttelen edelleen silloin tällöin, vaikka tässä viikon sisään osuneet viidet (!!) synttärikahvittelut on nostaneet viimeisen viikon herkkukerrat vähän turhan moneen.

tuorepuuro

Olenko huomannut muutoksia olossa tai muita tuloksia? Kyllä olen. Ensimmäiseksi huomasin, että kihla- ja vihkisormukset meinaa pudota sormesta. Oonkin vitsaillut J:lle, että tätä menoa tää elämäntapamuutos tuleekin yllättävän kalliiksi, sillä mun vihkisormusta ei voi pienentää tai suurentaa sen designin vuoksi. Oon myös huomannut, että vaikka en aiemminkaan ole mitenkään ongelmissa ole ollut esimerkiksi hengästymisen suhteen, kaikki liikkuminen tuntuu aiempaa kevyemmältä. Joissain kuvissa huomaan ihan hienoista kasvojen kaventumista. Viimeisimmästä uudesta jutusta en ole aivan varma, johtuuko lisääntyneestä valosta vai tästä projektista, mutta viimeisen viikon ajan olen herännyt joka aamu, myös vapaalla, siinä seitsemän ja kahdeksan välillä, mikä on mulle ihan luonnotonta, sillä olen yleensä aina ollut iltavirkku. Ja vaikka painonpudotus ei tässä projektissa ole mitenkään pääasia, niin se varmasti joitain lukijoita kiinnostaa. Tähän mennessä kiloja on lähtenyt noin kolme. Enemmänkin varmasti olisi voinut lähteä, jos olisin tiukempi ruokavalion suhteen, mutta koska mulla ei tosiaan tarkoituksena ole toteuttaa mitään pikaista muodonmuutosta, olen oikein tyytyväinen tähänkin.

Muistuttelisin vielä tässä lopussa, että Iiris on luvannut tarjota  -20% alennuksen palveluistaan uusille asiakkaille! Tarjous on voimassa 19. huhtikuuta saakka, ja sen saa mainitsemalla Iirikselle, että on Kissanpäiväkimaran lukija. Tällä kertaa tarjous koskee siis vain Oulun seudulla asuvia lukijoita. Iirikseen saa yhteyden puhelimitse numerosta 040-7343993 ja sähköpostitse osoitteesta iiris.tsemppari@gmail.com. Muualta Suomesta löytyviä Tsemppareita voi etsiä TÄÄLTÄ.

6 kommenttia:

  1. Hurjasti tsemppiä Tiina, toivon että tämän kahdeksan viikon jälkeen jatkat projektia, ja tunnet muutoksia ennen pitkään yhä enemmän niin olossa kuin kehossakin! Olen erittäin ylpeä ja otettu, ja tieden kokemuksesta kuinka vaikeaa uusien elämäntapojen, rutiinien ja rytmien hyväksyminen ja niihin tottuminen voi olla, ja niinkuin totesit, nyt kyse on elämänmuutoksesta, ei ihme dieeteistä, joten varmoin pienin askelin eteenpäin, mitä kukon harppauksin, sillä niin monesti silloin kaadutaan maahan rähmälleen. Nyt opettelet elämään uudelleen tavalla uusine tapoineen, eikä tämän muutoksen ole tarkoituskaan tapahtua yhdessä yössä. Älä ajattele mitä olisit voinut tehdä toisin, tai missä epäonnistunut, vaan iloitse jo vaikka siitä, kuinka näissä 8 viikossa aamiainen (päivän tärkein ateria ;)) on jo tullut rutiiniksi elämääsi, hienoa!

    Kovasti tsemppiä ja tahdonvoimaa! Minä uskon että pystyt mihinkä vaan, muutosta pitää vain itse ensin haluta , ja vaikuttaa, että todella halut tätä :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan hulluna, tää oli just sellainen kommentti, jota tänään kaipasinkin! ♥ Ja hei, sushia ASAP!

      Poista
  2. Tahdonvoimaa sinusta ainakin löytyy... ❤

    VastaaPoista
  3. onko toi jokin sovellus älypuhelimelle, mistä toi tietoruutu on? olen itse kokeillut paria, mutta kaikki näyttävät kuljetut matkat aivan liiian pitkinä, joten ovat siinä mielessä hyödyttömiä ja toimimattomia :/ olisi kiva löytää toimiva sovellus!

    mutta hei, miten toi maksiminopeus voi olla niin suuri? :D

    tsemppiä, kuntoilu on ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Sports Tracker :) On ollut ihan toimiva muuten, mut sisällä se ei jotenkin ota signaalia samalla tavalla, niin jos laitan ton päälle sisällä ja siirryn sit ulos, se jotenkin olettaa et oon liikkunu sekunnissa ihan hulluja määriä :D Siitä tulee siis noi ihan järjettömät maksiminopeudet. Seuraan sit enemmän kierrosaikoja (tossa voi katsoo, paljonko aikaa meni esim. 500m, 1km tai 2km pätkissä), kun ei sillä hetkellisellä vauhtipiikillä ole oikein merkitystä :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!