Hyvä just näin! | Kissanpäiväkimara: Hyvä just näin!

perjantai 15. toukokuuta 2015

Hyvä just näin!

Mun toinen vuosi liiketalouden opintoja AMK:ssa alkaa olla pulkassa. Kävin tänään myös (vihdoinkin) hoitamassa hyväksilukuhommia koululla siihen malliin, että tilille putosi ihan hullu määrä opintopisteitä kerralla. Maanantaina aloitan työharjoittelun ihan uudessa paikassa ja ihan uudella alalla. En ole neljään vuoteen tehnyt muita töitä kuin kirjoittaut lehtijuttuja, ja alan pikkuhiljaa olla tosi täpinöissäni. Innoissani, kyllä, mutta samalla myös jännittää kamalasti. Entä jos en osaakaan mitään?

face2

Aina uusien asioiden kynnyksellä huomaan edelleen miettiväni hieman liikaa sitä, mitä muut minusta ajattelevat, olenko tarpeeksi hyvä, tuotanko pettymyksen, osaanko tarpeeksi. Tällä kertaa olen kuitenkin onnistunut myös muistuttamaan itseäni siitä, että mä olen aivan tarpeeksi hyvä juuri tällaisena kuin nyt olen. Mun ei vielä tarvitsekaan osata mitään, kyseessähän on nimenomaan työharjoittelu. Enkä varmasti tuota pettymystä kenellekään, kyllä minut valinneet henkilöt tietävät, mitä harjoittelijoiltaan hakevat. Teen parhaani, ja se riittää. Enhän mä vielä neljä vuotta sitten tiennyt toimittajankaan työstä käytännössä mitään, ja hyvin pärjäsin. Kaksikymmentä viikkoa on niin pitkä aika, että taatusti opin paljon ja pääsen olemaan myös oikeasti hyödyksi. Pelko siitä, etten kelpaisikaan on ihan turhaa. 

Kaikki me kuitenkin ollaan mahtavia tyyppejä just sellaisina kuin ollaan. Kukaan ei osaa kaikkea, eikä kaikki ihmiset voi olla keskenään ylimpiä ystäviä, mutta itseään pitää rakastaa. Elämä on paljon mukavampaa, kun muistaa, että kaikki me löydetään kyllä paikkamme. Joillakin siihen voi mennä pidempään kuin toisilla, mutta kyllä se oma tie löytyy mutkienkin takaa. Kaikki me ollaan hyviä ja taitavia jossain. Kaikki me ollaan kauniita jonkun silmissä. Ihan jokainen meistä on jollekin se maailman hauskin tyyppi.

Nyt mä keskityn siis vain ottamaan tän viikonlopun ihan rennosti (vähän pakkokin, kun on pieniä jalkaongelmia...), ja maanantaina sitten suuntaan töihin hyvällä energialla! 

4 kommenttia:

  1. Hienoa, tsemppiä harjoitteluun! Ne onkin kivaa vaihtelua kouluelämään. Ja rentoa viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Kivaa viikonloppua sullekin! ^^

      Poista
  2. Mahtava teksti! Kiitos tästä <3 tsemppiä työharjoitteluun! :)

    VastaaPoista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!