Persikkaa ja minttua, eli kuinka Tiinasta tuli taas blondi | Kissanpäiväkimara: Persikkaa ja minttua, eli kuinka Tiinasta tuli taas blondi

keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Persikkaa ja minttua, eli kuinka Tiinasta tuli taas blondi

Muutama viikko sitten istahdin Elisan tuoliin LS-Stylessa ilman mitään tietoa siitä, mitä tuleman piti. Mä olin jo pidemmän aikaan kaivannut jotain uudistusta tukkaani, sillä vaikka olin jo pidemmän aikaan suosinut omaa, luonnollista väriäni, pikkuhiljaa alkoi kyllästyttää. Ilmoittauduinkin sitten vapaaehtoiseksi hiusmalliksi koulutukseen Elisalle.

Annoin Elisalle ihan vapaat kädet muuten, kunhan ei nyt pikimustaa siilitukkaa tulisi. Oon ollut hiusmallina kerran aiemminkin, joten en jännittänyt lopputulosta etukäteen ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kouluttaja totesi Elisalle, että laitetaan persikkaisen vaaleaan väriin hieman minttua mausteeksi kuitenkin kieltämättä nielaisin vähän. Minttua. Siis vihreää? Enää en kuitenkaan tahtonut perääntyä, joten annettiin mennä vaan. Pituudesta ei lähtenyt pois juuri mitään, aavistus kuivia latvoja vain napattiin pois.

ls-style1

Lähtötilannehan mulla oli siis vaaleahko maantienruskea, viimeksi tammikuun tienoilla värjätty sävyllä, joka oli hyvin lähellä omaa luonnollista väriäni. Homma alkoi sillä, että pohjaa lähdettiin vaalentamaan reippaasti. Mulla on viimeksi ollut ihan vaalea tukka joskus.... kymmenisen vuotta sitten, joten kun postasin välivaiheesta kuvan Instagramiin, mua alettiin pommittaa järkyttyneillä kommenteilla. En nimittäin ollut maininnut tästä kampaajakeikasta juuri kenellekään. Kiusasin J:tä ja vanhempiani tahallani kertomalla, että päähän tulee vihreää väriä. Se, että kyseessä olisi vain kaksi raitaa jäi mainitsematta.

Lopullinen värjäys toteutettiin Wellan Illumina ja Instamatic -väreillä. Minttu sulautui yllättävän luontevasti persikkaisen vaaleaan väriin, ja sen sai tahtoessaan joko piiloon tai näkyviin, mikä on tosi jees, koska suoraväri haalistuu pesujen myötä nopeasti olemattomiin, Mun ei siis tarvinnut huolehtia siitä, että haalistunut väri näyttäisi hölmöltä, koska se ei näy hiusten seasta minnekään. Hitunen vihreää on kyllä edelleen jäljellä!

ls-style2

Muutaman tunnin värjäilyn jälkeen Elisa suoristi mun tukan ja meikkasi mut ennen kuin kävin ns. välivaihekuvassa. Sen jälkeen Elisa loihti mulle vielä aivan mielettömän kauniin lettikampauksen, jossa tuo minttu pääsi vielä erityisen hyvin esiin. Mulla tuli mieleen noista leteistä Game of Thronesin kampaukset, joita mä aina kuolaan.

ls-style3

Lopputulos oli ja on edelleen tosi onnistunut. Päivän verran musta tuntui, ettei mulla yhtäkkiä ollut mitään vaatteita, mitkä olis väriltään passanneet uuteen tukkaan, mutta sitten totuin. Väri on tosi vivahteikas, tuntuu, että tukka on aina uudessa valossa vähän erilainen. En edes muista milloin olisin viimeksi saanut näin paljon kehuja hiuksistani. Kunnolla vaalea tukka on taas kivaa vaihtelua, kun hiusten väri on ollut jo pari vuotta aikalailla sama. Myönnän kyllä, että välillä on käynyt mielessä sekin, että nyt olisi aika hyvä pohja palata punaiseen väriin, mutta ehkä mä vielä hillitsen itseni. Viime aikoina mulla on houkutellut myös vähän lyhyempi tukka, pitkä polkka olisi reilusti kevyempi verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Saa nähdä, mitä tässä vielä keksin ennen seuraavaa kampaajakäyntiä!

Hiukset ja meikki: Elisa Luomala
Kuvat: Vesa Ranta

17 kommenttia:

  1. Sulle sopii ihan mielettömän hyvin vaaleat hiukset! :) Ja ihana meikki. Mieki aina kuolaan niitä Game of Thronesin lettikampauksia, voi kun itekki jaksais (tai siis osais) väkertää sellasia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Ja niinpä, voi kun osaiskin! Mulla meni 25 vuotta pelkästään ranskanletin opetteluun :'D

      Poista
  2. Ei vitsi, ois kyllä niin siistiä opetella tekeen tommosia kampauksia :D Elisahan vois pitää meille semmosen lettikampaus illan kun ne on oikeestaan mullakin ihan hakusessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oisin niin messissä! :D Ihan loistava idea!

      Poista
    2. Haha, ihanat tytöt! <3 :') Tätä ideaahan pitää lähteä työstämään siis. ;)

      Poista
    3. Ehdottomasti alat työstämään! :)

      Poista
  3. Helevata kun on upia tukka!! Siis VOU. Nuo kuvatkin on niin laadukkaat että pääsee oikeuksiinsa.

    VastaaPoista
  4. Ohhoh! Enpä ole kyllä aikoihin nähnyt noin mielenkiintoista väriä. Tosi upea! Ja just hyvä, että vihreää on niin maltillisesti, ei oo liian överi! :)

    VastaaPoista
  5. Nuo hiukset ja kampaus on aivan mielettömän hyvännäköiset. Elisa on kyllä taitava. :)

    VastaaPoista
  6. Upeet hiukset, tuo sävy sopii siulle todella hyvin! :)

    VastaaPoista
  7. Tosi makee tukka! :) Tosi luonnollinen väri ja aaaw tuo kampaus! :)

    VastaaPoista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!