Lenkki lapsuuteen | Kissanpäiväkimara: Lenkki lapsuuteen

perjantai 17. heinäkuuta 2015

Lenkki lapsuuteen

lenkillä4

Toissailtana ajeltiin J:n ja Sennin kanssa Kempeleeseen, Köykkyrin lenkkimaastoihin. Mä asuin ala-asteikäisenä Kempeleessä, parin kilometrin päässä Köykkyristä, ja tietyllä tapaa tuo on jäänyt mulle aika pelottavaksikin paikaksi, sillä koulukiusaamisesta jääneet traumat teki osansa ja lisäksi vielä olen iskostanut takaraivooni vähän turhankin hyvin varoittelut käärmeistä. Ei voi mennä metsään hyppimättä tasajalkaa, että käärmeet tietää varoa! Nytkin meillä oli kyypakkaus mukana kaiken varalta.

lenkillä5lenkillä7lenkillä2lenkillä3

Mutta arvatkaas mitä? Vaikka etukäteen mietitytti, kuinka paljon mua alkaisi tuolla ahdistaa, mulla oli tosi kivaa! Tehtiin semmoinen reilun puolentoista tunnin lenkki, jonka päätteeksi kiivetiin vielä Köykkyrin huipulle. Pääsin höpöttelemään J:lle Apinapuusta ja siitä miten pienenä juoksin noissa metsissä jatkuvasti, muistan että parhaimmillaan oon ottanut kaakaota mukaan ja tehnyt metsään lumimajan jossa oon lukenut kirjaa hangessa istuen. Oon viimeksi ollut tuolla ehkä 13 vuotta sitten, ja ihan yllätyin siitä, miten paljon ihmisiä tuolla nykyään liikkui. Oli frisbeegolfaajia, perheitä lasten kanssa, pyöräilijöitä, juoksijoita ja pikkupoikia pyörineen. Niin ja hyttysiä! Mulla on pohkeessa 12 paukamaa yhdessä kasassa... 

Nyt onkin sitten edessä viikonloppu, ja mä olen flunssassa. Ylläri. Koitan kyllä saada itseni tästä kuntoon, ettei menisi montaa päivää ihan vaan maatessa nyt kun oon viimein taas päässyt liikkeelle!

lenkillä1lenkillä6

4 kommenttia:

  1. Olipa ihanan hyväntuulinen postaus! Ja kauniilta paikalta näyttää, joten en yhtään ihmettele miten siellä muutkin viihtyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en mäkään ihmettele, muistan vaan lapsuudesta autiot metsäpolut :)

      Poista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!