Snorklausta Krabilla | Kissanpäiväkimara: Snorklausta Krabilla

torstai 10. joulukuuta 2015

Snorklausta Krabilla

Huh, me ollaan oltu viikko Suomessa ja oon edelleen aika koomafiiliksissä, ehkä tän pimeyden takia. Aika rankka oli myös paluumatka, lento Krabilta laskeutui Helsinkiin yhteensä noin kuus tuntia myöhässä, joista viis meni koneessa istuessa. Oltiin siis koneessa yhteensä joku 16 tuntia, ja ympärille sattui vielä about jokainen itkevä lapsi, eli ei paljoo nukuttanut. Missattiin sitten kaikki koneet Ouluun saman vuorokauden puolella, joten mentiin ihan suosiolla hotelliin yöksi ja jatkettiin matkaa seuraavana päivänä junalla. Kunnon luksusmatkailua taas.

snorkeling9snorkeling10

Mutta, asiaan! Ihan ehdottomasti parasta Krabilla oli snorklaaminen! Tehtiin yhteensä kolme erilaista reissua, kaksi lähisaarille ja yksi Phi Phille. Retkien järjestäjinä oli joka kerta eri firma, mutta ihan ehdottomasti paras meininki oli Kon-Tiki Krabi Diving & Snorkeling Centren järjestämällä retkellä, jossa päästiin snorklaamaan Koh Ya Wa Samilla ja Koh Seellä. Tuo oli aika huikee reissu senkin takia, että oltiin kaks päivää aiemmin oltu ekalla snorklausretkellä ikinä, ja kontrasti näiden kahden välillä oli aika valtava. Ensimmäinen reissu tehtiin niin ikään Ya Wa Samille ja sekä Bamboo Islandille. Tarkoitus oli ollut snorklata myös Chicken Islandilla ja Koh Podalla. Huono sää pisti kaiken kuitenkin vähän sekaisin. Ensinnäkään vellovassa merivedessä ei pilvisellä säällä näkynyt juuri mitään. Sitten sää alkoi mennä aina vaan huonompaan suuntaan ja Bamboo Islandilla kylmissään syödyn lounaan jälkeen ei enää meinattu päästä takaisin veneeseen ja olinkin hurjassa aallokossa pikaveneessä ihan varma että nyt tuli loppu. Päivän päätteeksi olin mustelmilla ja jo etukäteen peloissani tulevasta retkestä.

snorkeling11snorkeling14snorkeling15

Mutta voi pojat, miten turhia mun pelot olikaan! Me lähdettiin puolen päivän aikaan Ao Nangin rannalta pitkähäntäveneellä isommalle veneelle. Retkelle osallistui mun ja J:n lisäksi vain neljä muuta henkeä, joista kaksi sukelsi, joten saatiin oikeasti snorklailla ihan rauhassa ilman, että tarvitsi koko aikaa väistellä muita. Sää oli aurinkoinen ja vesi +30-asteista. Me pysähdyttiin ensin Koh Ya Wa Samille ja tuntui kuin oltaisiin snorklattu ihan eri paikassa kuin vain kaksi päivää aiemmin! Mä näin klovnikaloja! Mulla ei ollut silloin itsellä kameraa, joten en saanut niistä kuvaa, mutta hitto ne oli söpöjä! Ylipäätään nää postauksen kuvat ei ole niin selkeitä, kuin haluaisin, mutta kyllä näistä vähän sitä fiilistä saa :)

snorkeling16snorkeling17snorkeling13snorkeling12

Tunnin snorklauksen jälkeen jatkettiin matkaa Koh Seelle. Pikkuinen, kallioinen saari ja sen ympäristö oli tosi mielenkiintoinen paikka nähdä veden alta. Me bongattiin tuolla muun muassa pieni, ehkä 50 cm pitkä hai nukkumasta kivenkolossa. Tuolla oli vähän matalampaa ja aallokkoa oli enemmän, joten piti olla tarkkana, ettei törmäillyt koralleihin ja merisiileihin. Taas tunti snorklausta ja noustiin takaisin veneeseen syömään barbecue-päivällinen ja ihastelemaan auringonlaskua.

snorkeling1snorkeling19snorkeling18

Auringonlaskussa ajeltiin vielä takaisin Ya Wa Samille ja hypättiin taskulamppujen kanssa pilkkopimeään veteen. Oli aika huikea fiilis uida pilkkopimeässä. Kun taskulampun painoi rintaa vasten pimeäksi ja heilutti kättä vedessä, näytti kuin ympärillä olisi ollut tuhansia tulikärpäsiä, kun plankton hohti pimeässä.

sunset

Tehtiin vielä yksi veneretki Phi Phille, jossa snorklattiin myös, mutta taidan säästää niitä kuvia toiselle kertaa! :)

PS. Onnea nimimerkit Siili ja Beate56! Arpaonni suosi teitä tuossa huppuhuiviarvonnassa! Käykäähän tsekkaamassa sähköpostinne! ;)

1. Vitsit teillä on ollut mahtava reissu! Snorklaus on niin hauskaa, paitsi Key Westillä näin snorklatessa jonkin n. 1m pitkän hain ja silloin tuli paniikki, vaikka tiesinkin että todennäköisesti on vaaraton hai lajike :D

1. Itsehän olin hetken aikaa varma nähneeni pääkallon pimeässä snorklatessani.... :D Sit tuli mieleen että ehkä paikassa, jossa snorklaajia on säännöllisesti, huomattaisiin kallo aika äkkiä ja vietäisiin pois :D

2. Mä en oo koskaan kokeillu mutta näyttää niin kivalta :D Huippuja kuvia!

1. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos joskus vaan tulee mahdollisuus! :)

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!