Kolme talvi-ihon pelastajaa | Kissanpäiväkimara: Kolme talvi-ihon pelastajaa

lauantai 30. tammikuuta 2016

Kolme talvi-ihon pelastajaa

kuivaiho1

Talvi on mun, kuten varmaan monen muunkin, iholle aika rankkaa aikaa. Iho kuivaa, kutisee ja kiristää. Etenkin kasvot ja kädet ovat kovilla, sillä ne ovat eniten alttiina kylmälle ilmalle, lumelle ja viimalle. Tänä talvena oon kuitenkin löytänyt kolme uutta suosikkituotetta, joista on ollut todella paljon apua, joten ajattelin vinkata näistä teille muillekin!

kuivaiho3

Viimeisen vuoden aikana olen huomannut kasvojeni ihon muuttuneen. Ennen se oli tasaisen pintakuiva, mutta nykyään otsa ja nenä rasvoittuvat helposti, vaikka posket ovat edelleen kuivat. Tuloksena on siis se, että otsa ja nenä kiiltää ja posket ja suun ympärys meinaa pahimmillaan jopa hilseillä. Ratkaisun oon löytänyt erään kaverin kanssa vietetyn saunaillan myötä Lumenelta. Kuorin ihon kerran viikossa syväpuhdistavalla Matt Touch-mineraalikuorinnalla saunan jälkeen, ja levitän sitten kasvoilleni Ultra Sensitive rauhoittavan ja kosteuttavan naamion. lopputuloksena on aivan ihanan tasainen ja pehmoinen iho. Kuorinta vie kuivan ja kuolleen ihon mennessään ja hillitsee kiiltoa jättäen mukavan viileän tunteen kasvoille. Tän käytön aloitettuani oon huomannut, että vaikka viileä tunne katoaa kyllä, ei iho enää rasvoitu yhtä helposti. Kosteuttava naamio taas on helppo siitä, että sitä ei tarvitse pestä pois, vaan imeytymisen jälkeen ylimääräinen tavara taputellaan pois. Ja tää muuten imeytyy todella tehokkaasti!

kuivaiho2

Tiedättekö sen tunteen, kun käsivoide jättää käsiin tahmaisen kerroksen, joka ei tunnu imeytyvän millään? Mä en  voi sietää sitä fiilistä, ja sen takia oonkin todella laiska käyttämään käsivoiteita aina siihen asti, kunnes kädet on rutikuivat ja kirvelevät. Nyt oon kuitenkin ekaa kertaa elämässäni löytänyt voiteen, jonka kanssa tuota ongelmaa ei ole. Tää päihitti omassa käytössäni jopa Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream -sarjan käsivoiteen, vaikka kyseessä on ihan muutaman euron heräteostos Prismasta! Urtekramin hoitava käsivoide imeytyy todella nopeasti, ei tahmaa, eikä kirvele imeytyessään. Tässä ei ole hajusteita, joten tuoksukin on tosi neutraali. Tästä tulee ihan ehdottomasti mun laukun vakiovaruste!

Mitkä on teidän suosikkituotteet talvi-ihon hellimiseen? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!